VERSIONE INGLESE VERSIONE ITALIANA
Title Titolo
Strategy Certification Program: from Balanced Scorecard to Execution Premium – How to execute you strategy successfully

Subtitle
The Kaplan and Norton “Execution Premium framework
in knowledge partnership 
 
and 
Strategy Certification Program: dalla Balanced Scorecard all'Execution Premium – Come realizzare una strategia di successo

Sottotitolo
La struttura dell’ “Execution Premium” di Kaplan e Norton
in knowledge partnership
 

 Venue  Sede del Corso
MILAN
E-Network Center, Corso di Porta Romana 46 Milano, 20122 (MI)

MILANO
Centro E-Network, Corso di Porta Romana 46 Milano, 20122 (MI)
 Dates  Date
Day 1: Thursday, May 26, 2016
Day 2: Friday, May 27, 2016
Day 3: Saturday, May 28, 2016
1° giorno: mercoledì 26 maggio 2016
2° giorno: giovedì 27 maggio 2016
3° giorno: venerdì 28 maggio 2016
 Timing  Orari
9,30 Registration
10.00 - 13.30 Session 1
11,30 Coffee Break
13.30 - 14.30 Lunch
14.30 - 18.30 Session 2
16,30 Coffee Break
9,30 Registrazione dei partecipanti
10.00 - 13.30 Prima parte della giornata
11,30 Coffee Break
13.30 - 14.30 Pausa Pranzo
14.30 - 18.30 Seconda parte della giornata
16,30 Coffee Break
Presentation Presentazione
MELIUSform, in cooperation with Tantum Group - the international Partner of the Strategy Management Collaborative (SMC) - is pleased to present Strategy Certification Program  for the first time in Italy, with a faculty who has developed a great experience with Prof. Robert Kaplan's theories and their practical application in  companies around the world. 
During the course you will be introduced and will have the chance to exercise all the best practices in strategy formulation, strategy implementation and strategy monitoring. 
The final test of the program will certify you as a CSMO (Chief Strategy Management Officer ).
Meliusform, in collaborazione con Tantum Group – Partner internazionale di Strategy Management Collaborative (SMC) - è lieta di presentare per la prima volta in Italia il Corso in Strategy Certification Program, che si basa sull’applicazione pratica, nelle aziende di tutto il mondo, delle teorie del Prof. Robert Kaplan. 
Durante il corso i partecipanti avranno l’opportunità di sperimentarsi con le best practices delle varie fasi del processo strategico (progettazione, implementazione  e  monitoraggio). 
Il superamento del test finale, al termine del corso, consentirà ai partecipanti di ricevere l’ambita certificazione di CSMO (Chief Strategy Management Officer).
Objectives Obiettivi
  • Participants will learn about proven Strategy Management Concepts, practical Implementation steps, hands on Exercises and Best Practice Case Studies
  • The course covers the entire Strategy Management Process from Strategy Formulation to Strategy Implementation and Adaptation
  • Participants will be submitted to a Certification Test designed by Strategy Management Collaborative (SMC), Brussels, the international non-profit organization founded by renowned thought leaders.
  • Participants will have lots of opportunities to exchange their Strategy Management experiences among each other, with the international Instructors Team and last but not least with Strategy Management Specialists of the Best Practice Organizations visited during the Program. 
I partecipanti potranno: 
  • Apprendere comprovati elementi di  Strategy Management e il suo intero processo di sviluppo fino all'implementazione e monitoraggio.
  • sperimentarsi con delle esercitazioni;
  • svolgere un test di certificazione creato dalla Strategy Management Collaborative (SMC) di  Bruxelles, l’organizzazione internazionale no-profit fondata dai leader di pensiero della materia;
  • scambiarsi esperienze di Gestione Strategica,  supportati da un Team di istruttori internazionali e Specialisti di Strategy Management;
  • ricevere “best practice” e “case studies”.
Target Destinatari
Positions just under a manager or also managers in:  finance, accounting, controlling, strategy, HR, IT, production, logistics, as well as business units. We could also target directors, but in this case it would be probably more Finance, HR and Production. 
In medium to small sized companies it could also be the general manager.

The course is a limited group of 20 – 25 persons.

  • General Manager, Senior manager o altre figure di responsabilità in azienda, nelle aree di : finanza, contabilità, controllo , strategia , gestione risorse umane , informatica, produzione , logistica, o altre unità di business .
  • General Manager di PMI
  • Laureati in discipline economiche, giuridiche, statistiche, ingegneristiche con indirizzo gestionale, interessati a sviluppare competenze in materia;
  • Consulenti d’azienda

Il corso è rivolto ad un gruppo limitato di 20 - 25 persone.

Benefits Benefits
The registration fee includes the following benefits:
  • The book "Execution premium - Applicare la strategia per il vantaggio competitivo", Robert S. Kaplan and David P. Norton
  • The Best Practices and Action Based Learning
    At the end of the training F2F the "Wudesto best practice case" will be presented, discussed and its current challenges in strategy management disclosed. 
    Participants will have a chance to analyze and discuss the challenges and, with the coaching of the program instructors.
  • A module Preparatory On-Line
    The participants, with their own username and password, will access at this module on line (video lessons "on demand"), in the web section dedicated on the e-Learning platform Meliusform. Watch the following 2 Video DEMO
La partecipazione al corso include:
  • Il libro “Execution Premium – Applicare la strategia per il vantaggio competitivo” , di Robert S. Kaplan e David P. Norton
  • Le Best Practice aziendali e l’Action Based Learning
    Al termine del corso sarà presentato e discusso il caso aziendale "Wudesto", con le attuali sfide in tema di gestione strategica.
    I partecipanti, inoltre, avranno la possibilità di analizzare e discutere il caso, con un corpo docente internazionale.

     
  • Modulo propedeutico On-Line
    I partecipanti potranno accedere, con un login personalizzato, ad un modulo propedeutico on line (videolezioni "on demand") disponibile nella piattaforma e-learning Meliusform.
Agenda Programma
Preparatory Module On-Line
This Module is completely on-line (by our e-Learning platform) and it is preparatory
The participants, with their own username and password, will access at this preparatory module, in the web section dedicated on the e-Learning platform Meliusform .
Module Online contains the following video lessons ("on demand" version) that must be followed before the start of the training event:
  1. Introduction Video from  SMC Though Leaders 
    The Strategy Management Challenges
  2. The Strategy Execution Premium Model
    Why strategy execution is important: challenges and barriers
    The Kaplan/Norton Execution Premium Model
    The Strategic Management System in 6 phases
    Strategy Management Tools and Best Practices    
  3. Strategy Analysis - Using the Roger Martin Approach Play to Win
    Why strategy is simple: the key 5 questions
    Winning Aspiration
    Where and How to play: strategy is about choices
    Strategic capabilities: key capabilities and success factors
    Strategy Management System
  4. Strategy Formulation
    Strategy Development Process
    Mission, Vision and Values Gap
    Strategy Analysis
    Strategy Formulation
  5. Strategy Alignment
    Enterprise synergies and objectives cascade approaches
    The horizontal alignment
    The vertical alignment
    Potential Alignment Pitfalls 
  6. Strategic Project Portfolio Management
    Setting the initiative management framework
    Collecting and selecting the initiatives
    Funding, planning and Tracking
    Establish initiatives governance process
  7. Strategy Review Meetings   
    How to build a platform to manage the strategy efficiently
    Strategy review meeting vs operation meeting 
    Strategy review meeting agenda
    Strategy review meeting best practices
  8. Attendants/Testimonials
Modulo propedeutico online
Questo modulo è completamente on-line (fruibile sulla nostra piattaforma e-learning), ed è propedeutico al programma.
I partecipanti, con i propri username e password,  potranno accedere a questo modulo preparatorio nella sezione web dedicata alla piattaforma e-learning Meliusform .
Il modulo online contiene le seguenti video lezioni (in versione "on demand") che devono essere seguite prima dell'inizio del percorso formativo:
  1. Video di Introduzione degli esperti di SMC 
    Le sfide della Strategy Management
  2. Il modello strategico dell’Execution Premium 
    L’importanza della "strategy execution": le sfide e gli ostacoli.
    Il modello ‘Execution Premium’ di Kaplan/Norton 
    Il Sistema di Gestione Strategica in 6 fasi 
    Strumenti e procedure di Strategy Management
  3. Analisi Strategica - Utilizzo dell’approccio Roger Martin: Giocare per vincere 
    Perché la strategia è semplice: le 5 domande chiave
    Aspirare alla Vittoria
    Dove e Come giocare: la strategia è una questione di scelte 
    Capacità strategiche: indicatori di funzionalità e fattori di successo
    Strategy Management System
  4. Formulazione Strategica 
    Processo di sviluppo strategico 
    Mission, Vision e Value Gap 
    Analisi Strategica
    Formulazione Strategica
  5. Allineamento Strategico
    Sinergie aziendali e approccio degli "obiettivi a cascata"
    L’allineamento orizzontale
    L’allineamento verticale
    Le potenziali  trappole dell’allineamento
  6. Strategic Project Portfolio Management
    Stabilire la struttura iniziale di Management
    Raccogliere e selezionare le iniziative
    Finanziare, pianificare e monitorare
    Stabilire iniziative per il processo di governance aziendale
  7. Riunioni di Revisione Strategica
    Come costruire una piattaforma per gestire la strategia in modo efficiente
    Riunioni di Revisione Strategica vs riunioni operative
    Agenda delle Riunioni di Revisione Strategica 
    Best Practice delle Riunioni di Revisione Strategica
  8. Testimonianze

 

VERSIONE INGLESE
DAY 1
Module N° 1
Morning
Develop the Strategy: Mission, Vision, Value Gap, Strategy Analysis and Formulation
Module N°2
Afternoon
Translate the Strategy with the Balanced Scorecard: Objectives, Measures & Targets
Pratical Exercises
Formulation + Strategy Mapping
DAY 2
Module N° 3
Morning
Align the Organization: Vertical & Horizontal Alignment
Module N° 4
Afternoon
Plan Operations: Connecting Operations with Strategy; Key Process Improvement
Module N° 5
Afternoon
Definition and Management of Strategic Initiatives
Practical Exercises
Alignment + Strategic Initiative Portfolio
DAY 3
Module N° 6
Morning
Strategy Review Meetings to Monitor Strategy Execution.
SMC Certification Test 
Module N° 7
Afternoon
Project Based Learning
Presentation, Analysis, Proposals and Round Table Discussions on  "Wudesto case"
Pratical Exercises
Business Game on Strategy Review Meetings + Wudesto Project Based Learning

 

VERSIONE ITALIANA
1° GIORNO
Modulo N° 1
Mattina
Sviluppare la Strategia: Mission, Vision, Value Gap, Analisi e Formulazione Strategica
Modulo N°2
Pomeriggio
Tradurre le linee strategiche con la Balanced Scorecard: Obiettivi, Indici e Target
Esercizi Pratici

Formulazione + Strategy Mapping

2° GIORNO
Modulo N° 3
Mattina
Allineamento organizzativo: Verticale e Orizzontale
Module N° 4
Pomeriggio
Pianificare le Operations: Come collegare le Operations alla Strategia aziendale; Key Process Improvement
Module N° 5
Pomeriggio Definizione e Gestione delle Iniziative Strategiche
Esercizi Pratici
Allineamento organizzativo + Portfolio di Iniziative Strategiche
3° GIORNO
Modulo N° 6
Mattina
Riunioni di Revisione Strategica per controllare l’esecuzione della strategia 
Test di Certificazione SMC
Module N° 7
Pomeriggio
Presentazione, Analisi, Proposte e Tavola Rotonda sul caso "Wudesto"
Esercizi Pratici
Business Game su Strategy Review Meetings + Wudesto Project Based Learning

 

The F2F course will be concentrated mostly on case study and practical exercises Il corso frontale sarà concentrato soprattutto sui casi studio e sugli esercizi pratici
   
Project Base Learning Project Base Learning
The Project Base Learning will be about the “Wudesto Case”: Blue Ocean, Experience Co-Creation and Execution Premium in place Il Project Base Learning riguarderà “il caso Wudesto”: Blue Ocean, Sperimentare la Co-creazione e l’Execution  Premium in atto.
Language Lingua
The course will be held entirely in English Il corso si terrà interamente in lingua inglese
Certified Strategy Management Officer Certified Strategy Management Officer
At the end of the course participants will receive a diploma with the certification of Strategy Management Officer, issued by the Strategy Management Collaborative in partnership with MELIUSform
Al termine del Corso è previsto il rilascio dell’Attestato di Partecipazione con la certificazione di Strategy Management Officer, rilasciato dalla Strategy Management Collaborative in in partnership with Meliusform
Modalità di ammissione al Corso Modalità di ammissione al Corso
  Per partecipare al Corso è necessario compilare il Form di Iscrizione ed inviarlo (on line o per fax al n. 06.62205436).
MELIUSform si riserva il diritto di non ammettere al Corso candidati i cui profili non siano in linea con il percorso formativo prescelto.
Le domande di iscrizione verranno accettate in ordine di arrivo fino ad un esaurimento posti, previa valutazione di idoneità.
Alla ricezione della tua candidatura ti ricontatteremo per confermare l'accettazione della tua iscrizione.
Seguirà una nostra Lettera di Conferma Iscrizione (via email o Posta Raccomandata A.R.) che valida la richiesta di ammissione, conferma l'idoneità al Corso e perfeziona l'iscrizione stessa con l'indicazione di tutti gli aspetti amministrativi, tra cui la quota di partecipazione e la modalità di pagamento prescelta.
Per qualsiasi informazione, puoi comunque contattarci telefonicamente allo 06.62205420 oppure scrivendo a: infomaster@meliusform.it
Faculty Facoltà
Mathias Mangels
Was the founder in 1989 of Tantum Group, a leading Latin American management consulting company focused on strategy execution. From 2004 Tantum Group in a JV with professors  Robert Kaplan and David Norton  Tantum Group expended its activities into Europe and the Middle East. Mathias focused his activities in strategy finding and execution in the  Americas as, Europe and in the Middle East. His  past experience has been on strategy design and execution for private, public and non-profit organisations . He has been researching both, the theoretical and practical aspects of the Strategy Focused Organization Framework as well as its link to the Blue Ocean  and Stakeholder / Experience Co Creation Methodology. Mathias has been presenting these topics at conferences and summits in Europe, the Americas and Middle East. Mathias ‘s industry experience  has been in  the service sector such as insurance and financial services, retail and hospitality. He has also been  involved in the consumer product goods  CPG industries. Mathias holds a Bachelor Degree in Mechanical Engineering (Mackenzie University) and a Masters Degree in Business Administration (INSEAD – Paris, France). 

Cristiano Daolio
Received a degree in Business & Economics in 1994 and a Master’s degree in International Management in 1995. He completed his education program with a Business Executive education session at Harvard Business School 2005 (“Driving Corporate Results”) and then at London Business School in 2007 (“Financing the Entrepreneurial Business”).  His first business experience started as Consultant with Ernst & Young from 1995 to 2000. From 2000 to 2009 he worked with various firms in manufacturing and financial services areas, taking on many responsibilities at the international level including Chief Financial Officer and Managing Director. Mr. Daolio has also completed many projects in designing innovation solutions , new business modelling, strategy development, and strategy execution and performances management areas.  He is Managing Partners of Tantum Group Italy since its born in 2009 and he is currently involved in many projects at International Level.  He teaches as a Non Academic Professor at “SDA Bocconi Business School” in Milan in the Strategy and Performance Management areas